domingo, 29 de noviembre de 2015

Una forma original d'evaluar

El tema de tindre que representar amb un sol nombre el treball que una persona ha fet al llarg de tot un trimestre és una tasca francament difícil. Quan parlem de "treball" hem tindre en compte tots els conceptes que engloba ( esforç, interés, actitud, tracte amb els companys...) i això moltes vegades es veu influenciat per la subjectivitat del professor.

En aquest primer trimestre he descobert una nova forma d'evaluació a l'assignatura d'informàtica, totalment diferent a la que es realitza en la resta d'assignatures i que m`ha semblat molt interessant i, des del meu punt de vista, bastant justa.

Aquest mètode consisteix en que l'alumne realitza, primerament, una autoevaluació ( s'evalua a si mateix). Després, fà una coevaluació (on evalua als companys que han treballat juntament a ell) i per últim una evaluació al professor.

Aquesta última em resulta molt atractiva perque en molts casos (bé per timidesa del propi estudiant o bé perque el propi professor no ho deixa o no s´hi interesa) l'alumne no pot comentar que li ha semblat l'actuació i el tracte d'aquest i, per tant, es veu obligat a acceptar una metodologia de treball sense ni tan sols poder donar-hi la seua opinió.

Llavors és fa una mitjana entre la nota que t'has posat i que t`han posat els teus companys i la que t'ha posat el professor i el resultat d'aquesta es la nota que es veurà reflectida al butlletí.

1 comentario:

  1. M'alegre que t'agrade i que veges més justa aquesta avaluació que d'un altra forma.

    Ara el que hem de millorar és una avaluació no al final del trimestre, sinó durant el mateix, establint "hitos" en el que pugam tindre una qualificació i els alumnes aneu fent-vos una idea del que podeu millorar.

    Gràcies per les teues paraules!

    ResponderEliminar