domingo, 18 de diciembre de 2016

Projecte acabat


INTRODUCCIÓ

Després de quasi més de 3 mesos de treball (on tenim que incloure-hi també temps invertit fora de l'horari lectiu) aquesta darrera setmana hem posat posat punt i final al nostre projecte i l`hem mostrat d'una forma breu i el més concreta possible el passat dijous en una presentació a classe.

Tot i que no vuic redactar una entrada massa extensa i densa la qual siga poc atractiva de llegir si que és cert que hauré d'emprar unes quantes línies ja que m'agradaria realitzar una panoràmica del treball incloent-hi en cada punt les apreciacions que crega oportunes ja que no vull limitar-me a fer una descripció objectiva del projecte. Comencem, doncs.

TREBALL

1.- Primeres impressions 

Abans d'entrar en el projecte en sí comentaré les expectatives que tenia d'ell i al fina d'aquesta entrada diré si s'han complert o no.
El primer pas va ser la formació de grups en la que vaig decidir fer equip amb Sergi i Adrian, dos companys amb els que sóc bastant afí i que, per tant, vam deduir que tindríem bona lliga treballant i així va ser.
Respecte al projecte no ens va sobtar que haguérem de treballar a llarg termini però el contingut del que comptava ens va semblar bastant extens i en un principi no estàvem del tot segurs que ho podríem aconseguir.

2.- Organització del treball

Des d'un primer moment vam saber que l'èxit o el fracàs dependria de com gestionarem el temps del que disposàvem i abans de posar-se mans a l'obra vam traure paper i boli i ens vem asignar unes tasques. Tot i que ho vam intentar fer d'una manera cooperativa és cert que en alguns moments del treball cadascú es trobava massa centrat en el seu treball i encara que tots sabíem de tot pot ser, parlant des d'un punt de vista autocrític, no reflectíem l'esperit grupal que tal vegada hauríem d'haver transmés.
Com a ferramentes informàtiques cal destacar l'ús de Trello plataforma on vam planificar el nostre treball al llarg de les setmanes.


3.- Síntesis de la informació

Aquest apartat va ser un dels primers que vam abortar ja que vam considerar que era necessari tindre uns coneixements bàsics del material amb el que havíem de treballar i fins que la majoria de la informació va estar sintetitzada no vam començar amb el montatge i desmontatge de l'ordinador.
Des del meu punt de vista un error ha sigut el fet de sintetitzar la informació en un simple document i cenyir-se solament a la informació de la que disposàvem a l'aula virtual.


4.- Montatge i desmontatge de l'ordinador

En aquesta part del projecte va ser en la que, al meu paréixer més vam treballar de forma grupal i, com qui no vol la cosa, va ser l'única part que vam tindre que repetir. La causa va ser una presa insuficient de fotografies per a la Pechakucha i per tant vam tindre que fer-ho dues vegades.


5.- Pechakucha

Sens dubte la part que habíem d'integrar a dins del mur que més problemes ens va comportar. Realment els problemes no residien explícitament en la Pechakucha, que vam reaitzar en Openshot sinó en les imatges i els audios que havien de formar part d'ella. Una vegada acabada també vam tindre problemes a l'hora d'exportar-la però en un parell de classes vam aconseguir resoldre-ho.
Pel que fa als audios vam utilitzar Audacity.
M'haguera agradat compartir el vídeo amb vosaltres però el Blogger no permet carregar un vídeo de més de 100MB i el nostre n'ocupa uns 200Mb. Es per això que l'he penjat a Youtube, on el podeu veure.(ho teniu a Prezi)


6.- Instal·lació de sistemes operatius

Des del meu punt de vista aquesta part ha sigut la més interessant del projecte, pot ser pel fet de que també era la més desconeguda. Vam fer referència a la BIOS i ens vam ensenyar a realitzar particions per a poder instal·lar sistemes operatius. És cert que aquesta part també l'hem incorporada en forma de document al mur i, una vegada més, admiteixc que pot ser no és el millor mode de fer-ho.


7.- El mur

Com a conjunt, el mur realitzat a Padlet pense que ha sigut el punt a més destacar del nostre projecte. Els diferents apartats han sigut integrats d'una manera molt visual i atractiva per a la vista, deixant el treball(més extens) en enllaços en el títol o bé en la seua descripció. Un altre concepte important ha sigut el fet d'anar-lo realitzant simultàniament amb el treball que feiem dia a dia. 


8.- Presentació final

Pot ser una de les parts més fluixes del nostre projecte ja que hem d'admitir que va ser creada els últims dies de treball i no de forma simultànea tal com vam fer amb el Padlet. No hem conseguit donar-li tota la bona imatge que volíem al nostre projecte i per di-ho d'una manera un tant més coloquial, és l'espineta que sen's queda clavada.
Va ser realitzada amb Prezi i ja que no he pogut conseguir el còdig "embebido" us deixe l'enllaç ací.


CONCLUSIÓ

Ja per acabar voldria donar un últim cop de vista enrere. No ha sigut un camí del tot fàcil però com bé diu el nostre professor: "Què és un projecte sense problemes". Jo em quede amb que hem pogut dur el projecte endavant i fer front a les adversitats i problemes que hem anat tenint al llarg del nostre extens treball. 
Per última vegada, repetiré que la nostra organització ha sigut clau en l'èxit d'aquest projecte però també és possible que en alguns moments no haja segut del tot grupal.
Acabant amb una autocrítica, com sempre m'agrada acabar, pense que tot i que el resultat final ha sigut molt positiu m'ahaguera agradat marcar una mica més la diferència, tirar d'iniciativa, probar coses...Pense que aquest serà l'objectiu a marcar en el pròxim projecte i tant de bò puga redactar un escrit l'any que bé dient que ho he complert.


Ací us deixe el nostre mur fet a Padlet

Hecho con Padlet

jueves, 29 de septiembre de 2016

Symbaloo

En aquesta breu entrada tan sols volia dedicar-li unes línies a la primera ferramenta electrònica que hem començat a utilitzar. Es tracta de Symbaloo una eina que us pot servir per a recollir en una sola pàgina totes les webs d'interés d'una forma pràctica i atractiva per a la vista.

Us invite a visitar aquesta plataforma i a continuació us deixaré el meu Symbaloo per a que li doneu una ullada i decidiu si us pot ser útil.


La meva presentació digital




lunes, 6 de junio de 2016

I per fí podem dir que ja hem acabat

Com podeu veure reflectit al títol de l'entrada, ja hem acabat. I no solament és que el treball com a tal haja sigut finalitzat sinó que a més ja l'hem presentat.

Bé, si us pregunteu com ens ha anat la presentació m'alegra dir-vos que ha sigut tot un èxit. Segons la meva opinió ha sigut en la que millor s'ha transmés l'espírit d'equip del nostre grup ja que no teníem que designar a algu perquè s'ocupara d'explicar una diapositiva sinó que tots sabíem sobre tot i això més que res demostra el nostre treball col·laboratiu.


I pel que fa al nostre resultat final heu anant veient la seva evolució al llarg de les últimes entrades d'aquest blog i ara que ja està acabat m'agradaria que li donareu una ullada per veure que us sembla i si voleu deixar algún comentari tan de crítica per a millorar com citar alguna part que trobeu interessant o una cosa per l'estil.

EL NOSTRE TREBALL FINAL

Ara tan sols queda tirar la vista enrere per veure quina ha sigut la nostra trajectoria durant aquest curs i em sembla que a la següent entrada en faré una xicoteta síntesi. Gràcies i fins la pròxima!!

sábado, 28 de mayo de 2016

Ja quasi hem acabat!!

Doncs ja hem acabat! Bé, realment això és el que crec que ens agradaria a tots però el que és cert és que tan sols hem acabat la presentació que tot i haver-la feta amb Google Slides( no hem fet ús d'una aplicació desconeguda) ens ha quedat molt bé. La claus per a l'èxit d'aquesta presentació han sigut la bona organització i per descomptat la forma de fer-la.

 De la primera cal destacar que gràcies a ella hem pogut tindre-la acabada amb antelació el que ens ha permés posar-la en comú amb el mestre (Dani) i ell ens ha dit que podríem millorar. Per contra, si la haguèrem fet tota al final no podríem haver corregit la sèrie d'errors que teníem.

 En segon lloc tenim la forma en que l'hem feta, ja que hem utilitzat imatges animades que ens facen evocar els diferents temes dels que volem parlar enlloc de escriure tot un text. A més és molt més agradable a la vista, part que de vegades es passa per alt però que és molt important.

 Per últim volia citar una "ajuda" informàtica que pot ser sabreu ja però que jo desconeixia fins fa poc. No vos ha passat mai que esteu escrivint i que de sobte sense saber que heu tocat quan selecciones una paraula per borrar una lletra o un espai ix un part blava que t'impedeix fer-ho? És perque et trobes al mode sobreescriptura i al borrar o escriure ho fa sobre les lletres de la paraula que ja tens.
 Per anul·lar la seua funció tan sols és necessari prémer la tecla 0 o Insert (Ins).



(Cantó inferior esquerre)

Bé doncs, amb aquest xicotet tip vos deixe, espere que a algú li haja servit d'ajuda.
Fins la pròxima setmana!!


lunes, 23 de mayo de 2016

Publicació de la pàgina web

Bé, el primer que m'agradaria fer es disculpar-me ja que aquesta entrada arriba més tard del que és habitual, però demane que sigueu comprensius: s'acosta el final de curs i estem plens d'exàmens.

Una vegada dit açò tornem al tema que portàvem entre mans. La presentació ja està acabada encara que és un format senzill ja que ens hem centrat majoritàriament en la pàgina web. Encara ens queda treball en aquest apartat però el que tenim clar es que no anem a estar ni una sola classe de braços creuats.

Tot i això el temps ens xafa els talons així que espere que pugam acabar l'edició de la pàgina web dins del termini de temps marcat. Tenim els diferents apartats estructurats encara que a l'hora de posar-se a redactar és una altra cosa i volem ser el més "professionals" possibles. Per últim m'agradaria comunicar-vos que tot i que la web no està acabada em decidit publicar-la així que el qui tinga curiositat ací deixe l'enllaç:

            http://cesccrepe5.wix.com/afrontandosecundaria

Ens seria de gran ajuda que qualsevol cosa que no vos quedara clara o qualsevol proposta que vuiguereu fer sobre la web ho deixareu als comentaris, la opinió de tothom conta.

I recurdeu que publicar i compartir les vostres experiències és deixar un llibre obert per a que el que vuiga puga fer-ne un bon ús.


Bé fins ací aquesta entrada, espere que us haja agrada. Adéu!!

domingo, 8 de mayo de 2016

No parem!!

A la darrera entrada us vaig introduir al canvi que vam realitzar ( Wix en lloc de Wordpress) i que ara us comunique que serà el definitiu. Com ja sabeu la pàgina d'inici ja l'hem feta i aquesta setmana hem començat amb els diferents apartats. A més, tenim la intenció d'incorporar enllaços a diferents plataformes que ajudaran al lector a fer el que se li proposa a la web i fer que aquesta siga el més completa possible.

Un altre punt a favor d'aquesta setmana ha sigut que m`he adonat de la forma en la que treballem i es que per a aquest últim trimestre m'havia proposat un objectiu a nivell de grup. Es tractava d'aconseguir que estiguérem tota la classe treballant simultàniament, que en cap moment ningú estiguera de braços creuats perque no sabia que fer. Mentre jo redacte a la web Xavi fa un esborrany del següent punt i Mónica treballa amb la presentació. Es nota que estem ben organitzats i espere que els resultats que obtinguem siguen en conseqüència.

L'únic "contratemps" d'aquesta setmana ha sigut que Dani ens ha comunicat que degut a l'avanç en les avaluacions disposem d'una setmana menys per a realitzar el treball. Tot i això estem treballant a un bon ritme i confiem en que el temps no siga un problema.

Com a detall us deixe en endavant un dels enllaços que incorporarem a la web. Probeu-lo.


https://www.calm.com/

Fins ací aquesta entrada, gràcies!!

jueves, 28 de abril de 2016

Canvi de plans

Doncs tal com diu el títol de l'entrada aquesta setmana hem canviat totalment el punt de vista amb el que anàvem a  treballar amb el nostre projecte en un primer moment. Aquest canvi ha sigut el de canviar de Wordpress a Wix, una pagina per a crear webs d'una forma gratuita i molt més visual i dinàmica que el Wordpress, encara que aquest últim compta amb més coses per a poder fer. El canvi ha vingut donat pel fet de que ens sentim més còmodes treballant amb Wix i tampoc comptàvem amb molt temps per a poder realitzar una pàgina molt elaborada.

Ja hem començat a treballar i tenim feta ja la pàgina d'inici. El més important és el fet de que el treball està estructurat i nem seguint una bona organització.

En aquest últim trimestre estem treballant d'una forma bastant organitzada i en cap moment ningú està de braços creuats, estem aprofitant molt el temps. Tinc l'esperança de que quede un gran treball i que veritablement algú el puga aprofitar.

Gràcies pel vostre temps i la pròxima semana més!

lunes, 18 de abril de 2016

Trobem un logo

Aquesta darrera setmana no vam poder avançar molt ja que la classe del dijous va coincidir amb una vaga d'estudiants. Tot i això el dimarts va ser un dia en el qual vam treballar bastant i del que faré una síntesi a continuació.

Una incorporació important que vam fer va ser un logo per al nostre blog fent ús de http://www.freelogoservices.com/es. Aquesta aplicació et dona diferents models a elegir que tu pots personificar de la manera que més t'agrade. I aquest és el nostre:
                                                                 viewlogo.aspx.png

Una altra cosa que m'agradaria destacar és que gràcies a la proposta del professor estem dispostos a incorporar la nostra pàgina web dins de l'enllaç de l'institut. Vam haber de decidir el nom i, tot i encara no existir com a tal, el nostre blog serà www.afrontandosescundaria.iesandreusempere.org

A més vam decidir com ens organitzaríem per a fer els diferents temes que anem a tractar al blog, vam esquematitzar el futur disseny de la pàgina i vam estar treballant paral·lelament amb la presentació ja que volem que aquesta vegada no tingam que fer-la els últims dies d'una forma precipitada.

Tinc la sensació de que ens quedarà un molt bon treball i per descomptat vaig a fer tot el que puga per a que el que acabe de dir finalment siga veritat.

Fins la pròxima semana!!

lunes, 11 de abril de 2016

I ja tenim projecte!!

Bé, després d'un cert temps d'inactivitat (degut entre altres coses al fet de que hem tingut una parada vacacional que més o menys separava l'inici de 2on trimestre i l'inici del 3er) torne a aquest blog amb un interessant tema i és que ja hem arribat a un acord i tenim un projecte per a aquest últim trimestre.

No hem variat pel que fa als grups però si que hem decidit que necessitavem un "canvi d'aires" i finalment vam acabar per abandonar el projecte del Monopoly. Després dèstar barallant diverses opcions vam arribar a la que seria la definitiva: una web per ajudar als alumnes a afrontar secundaria.

Aquesta vegada pense que venim preparats perquè hem tingut en compte els errors comesos a les anteriors evaluacions començant per organitzar els punts dels que comptara el nostre el projecte i qui s'encarregarà de cadascun cosa que no haviem fet als altres trimestres. La bona organització serà fonamental per a l'èxit d'aquest projecte i realment pense que en resultarà un treball que la gent interessada podra utilitzar i treure`n profit.

En un principi la nostra tasca es basarà en cinc punts que aniré revel·lant poc a poc però el que si que tenim clar es que la ferramenta amb la que treballarem serà Wordpress .


Gràcies pel vostre temps i fins la pròxima!

domingo, 13 de marzo de 2016

Newspaper blackout poem

En aquesta setmana de "transició" entre el segon i tercer trimestre ens hem dedicat a realitzar una activitat que de primeres no em va semblar  massa interessant però tan prompte com em vaig posar a treballar en aquesta tasca vaig descobrir que m'agradava més del que hem pensava. I de que parle? doncs del Newspaper blackout poem. Per als que desconegueu de que es tracta, tal com em va passar a mi, us faré una xicoteta explicació.
 La finalitat d'aquesta activitat es crear una oració amb paraules d'un text que elegeixes. Una vegada tens les paraules que necessites cal que pintes el fons de negre i que tan sols es vegen les seleccionades. No és necessari que siga una capa de color uniforme ja que deixar espais sense pintar aportarà realisme al treball. Aparentment és senzill però us assegure que quan et posses a fer-ho et dones conter que estaves equivocat. A continuació us deixe un video que ho explica pas a pas:


A més també ha tingut una part informàtica ja que hem treballat amb el GIMP per a realitzar aquest treball.




Fins ací l'entrada d'aquesta setmana, espere que us haja agradat i a la pròxima compartiré amb vosaltres el meu propi Newspaper blackout poem

domingo, 6 de marzo de 2016

Reflexió del segon trimestre

Deixem ja arrere el segon trimestre i és hora de tira la vista enrere durant una estona per a veure com ha anat. Al final del primer trimestre estava content pel treball que havíem fet però no podia resistir tindre com un "mal sabor de boca". El cas és que la feina que vam fer, tot i que recalque que no estava mal feta però no em va suposar una gran dificultat, no va ser un repte que era el que realment buscava. Però aquest segon trimestre ha sigut diferent ja que ens hem posat el nivell bastant alt (encara no tinc molt clar si massa) i el treball que hem hagut de fer ha sigut més complex.
De sobte ens hem trobat davant d'un ordinador que tenia posat un programa que es deia Scratch i que d'allà tenia que eixir un Monopoly
Ens va caldre buscar ajuda en tutorials, videos, pàgines web d'on poder extraure informació que ens puguera ser d'ajuda per al nostre projecte i a la fí del trimestre hem pogut presentar una base del que en un futur potser podrà ser tot un Monopoly. 


Un altre punt positiu que podem extraure és el fet de que aquesta vegada no ens em limitat tan sols a posar unes diapositives i explicar-les mitjanament bé sinó que hem volgut més enllà i hem fet una presentació amb la qual em pogut interactuar amb el públic.
Per últim m'agradaria acabar amb aquella cosa a millorar (que de segur que n'hi ha més) que per bé que ho fages sempre en podem trobar alguna i que en aquest cas ha sigut l'organització. També es cert que hi ha hagut algunes activitats del propi centre que han dificultat un poc la tasca però no és ni molt menys una excusa i en aquest tercer trimestre m'agradaria solucionar aquest problema.
Açò es tot i ara a preparar-se pel que tenim per davant!!  

domingo, 28 de febrero de 2016

Time's out!

Aquesta setmana ha sigut l'última del segon trimestre, el qual vol dir que anàvem a dedicar les dues sessions a exposar el treball realitzat fins a la data.
 El nostre torn fou el dijous i la veritat es que em trobava un poc nerviós perquè no sabia si seria capaç de poder transmetre a la resta de companys el que tenia en ment. Després d'una presentació en la que reconec que vaig estar un tant "egocèntric" (vaig parlar massa) pense que la idea que volia fer-lis arribar va quedar clara: no és tan senzill seure davant de l'ordinador i fer que un personatge faja 4 moviments aparentment senzills.



Pel que fa al projecte del Monopoly encara caldria discutir-ho una última vegada però pense que farem el que estava previst : continuar amb ell tot el curs i al final d'aquest poder mostrar-lis a tots quina ha sigut la seva evolució i poder enorgullir-nos del treball en equip que hi haurà darrere del que arribem a presentar com a producte final.

Fins la pròxima!!

domingo, 21 de febrero de 2016

Problemes, solucions

Aquesta setmana hem hagut de buscra-li una solució a dos problemes principals que hem tingut.
El primer es tractava del fet de poder sumar els dos valors que ens donaven els daus per a que el personatge actuara en conseqüència. Primerament ho vam intentar nosaltres pel nostre conter però tan sols conseguíem que rebera el valor d'un dels daus. És per això que vam demanar ajuda a Dani i a Jose (també professor d'informàtica). Ell ens va explicar fins al moment havíem estat treballant paral·lelament en cada dau i que ara teníem que unir-ho tot en un sol valor. Per a això vam crear la variable suma que incloia valor 1( resultat del primer dau) i valor2 (resultat del segon dau).

El segon ens va sorgir una vegada havent realitzat la variable suma. El problema era causat per que al haver fet nosaltres un tauler propi les mesures d'aquest no eren exactactament iguals a banda i banda i va caldre anar modificant el nombre de passes que realitzava el personatge en cada tram.
Tot i això no ha quedat "perfecte" perquè es veu que hi ha petits desajustos que fan que no sempre realitze el mateix recorregut.


Ací podeu observar el procés que va caldre realitzar per a poder fer que el personatge es moguera per tot el taulell.
Espere que us haja agradat l'entrada i compte amb vosaltres per a la pròxima. Adéu i gràcies per el vostre temps.

domingo, 14 de febrero de 2016

Una presentació original però un tant arriscada

Durant aquesta setmana hem hagut d'abordar un parell de temes bastant importants. El primer d'ells ha sigut l'organització ja que ens hem parat a reflexionar i hem arribat a la conclusió que ara que ja tenim unes bases estipulades (en quin programa treballar, quines funcions han d'haver...) seria millor que cadascun dels membres del grup treballara individualment al seu ordinador. Primer haurem de marcar uns objectius a nivell individual i un temps límit per a fer-ho. Una vegada realitzat aquest pas cada alumne procedirà a elaborar el treball que li ha sigut assignat i quan arribe l'hora marcada farem una posta en comú sobre el aconseguit i ho reproduirem tot en un únic projecte de Scratch.

El segon tema que hem tractat ha sigut el de decidir que serà el que presentarem al final del trimestre i com ho farem. Hem pensat que ja que estem treballant amb tot el tema de la programació podríem intentar que els nostres companys participaren en una espècie de "joc". Primerament repartiríem unes targetes amb diferents parts de la programació del joc entre la resta d'alumnes i a continuació faríem una acció al joc que correspondria amb una programació que estaria escrita en una de les targetes que posteriorment hauríem repartit. Llavors la persona que pensara que té la targeta corresponent s'aixecaria i nosaltres diríem si ho és o no.

Pensem que seria una forma atractiva i al mateix temps dinàmica de presentar el nostre joc i a més la resta d'alumnes podrien aprendre  un poc sobre programació. L'únic inconvenient és el fet de que necessitaríem la col.laboració del "públic" ja que sense ella no seria possible realitzar aquesta peculiar presentació.



Us espere la pròxima setmana amb noves notícies sobre el desenvolupament del nostre treball. Gràcies per el vostre temps!!

domingo, 7 de febrero de 2016

Comencem amb la presentació

Aquesta setmana va començar el dimarts amb una improvisada presentació del que havíem fet fins ara. Recolzant-se amb els nostres blogs i amb el que portàvem fet a Scratch vam poder fer una bona posta en escena del treball realitzat.
Tot això, ens vam adonar de qque encara no havíem fet una presentació com a tal i el final de trimestre cada vegada està més prop. És per això que el dijous vam decidir començar a fer la presentació. Més ven dit "van" (Xavi i Mónica) fer-ho ja que jo em trobava en un concurs de Cultura Clàssica i per tant no vaig poder acudir a classe. Ells van iniciar una presentació amb Google Slides  que van compartir amb mi mitjançant Google Drive



M'agrada el treball que han realitzat però en aquesta presentació del segon trimestre vull incloure-hi una cosa nova i que trenque la rutinari i típica presentació. Potser un video estaria bé o fer la presentació amb un toc d'humor. Tot açò són idees que el pròxim dia compartiré amb els meus companys i veurem com ho podem fer.
Estigueu atents ja que en la pròxima entrada el més segur és que us comunique com hem decidit    fer-ho finalment.

Fins la pròxima!!


domingo, 31 de enero de 2016

Com fer un dau en Scratch

Aquesta setmana ha sigut un poc "extranya" ja que tant Dani, el professor, com els meus companys de treball estaven en un viatge així que he tractat de fer el que he pogut i estic satisfet perquè he conseguit fer la tasca que m'havia proposat: aconseguir fer un dau en Scratch.

A continuació us explicare amb unes imatges, pas a pas, com ha sigut el treball:



Primer entrem en un nou projecte i esborrem l'objecte que ens dóna el propi programa.






El següent pas és realitzar el dau en si. Per a això farem un quadrat i el pintarem del color que ens agrade. Una vegada fet el copiarem 6 vegades (si volem que tinga 6 cares) i pintarem a cadascuna el nombre corresponent.





Una vegada hem programat el dau, per al qual tindrem que utilitzar una variable, podem programar un botó que al premer-lo "tire el dau".







Una vegada hem fet i programat el botó, podem fer més d'un dau que canviarà de nombre juntament amb el que ja teníem fet quan premgam el botó "tirar". Per a fer-ho tan sols cal duplicar el que ja havíem fet. I així és com tenim els nostres daus llestos!

En cas de que algú vuiguera veure un video on explica pas a pas com fer-ho tal com he fet jo amb les imatges us el deixe a continuació.


Gràcies i fins la pròxima!

domingo, 24 de enero de 2016

Apareixen les primeres dificultats

         Aquesta setmana ja ens hem posat mans a la feïna amb l'aplicació Scratch i el primer pas ha sigut col.locar un fons, decidir els colors, les diferents caselles i el nom dels carrers; que hem optat per posar-ne alguns d'Alcoi.
         Una vegada havent posat el fons sobre el que anem a treballar ens em quedat bloquejats amb el següent: el dau. No és que no hi haguérem pensat abans però tot i això ens ha supost un contratemps més gran del que ens esperàvem.
         Pel que hem vist en projectes d'altres persones( una de les ventatges que té Scratch és que la gent deixa els seus projectes per a que altres puguen veure'ls i ajudar-se amb ells ) s'utilitza una "funció" anomenada Roll Dice (tirar el dau) encara que ara per ara desconeixem com utilitzar-la.
         Durant aquesta setmana que està a punt d'iniciar-se, tractaré de trobar la forma d'incorporar el dau i intentaré familiaritzar-me amb l'aplicació, buscant recursos que tinga aquesta i que ens puguen servir per a realitzar el nostre treball.
         Per últim m'agradaria compartir amb vosaltres els dos models de tauler que estem decidint a posar i si voleu podeu deixar un comentari dient quin us agrada més o penseu que seria adient per al projecte que tenim entre mans.
Aquest tauler és la primera opció però no ens acaba d'agradar perquè pensem que no queda "nostre"


Aquesta segona opció, tot i no ser tan "perfecta" com l'anterior, sí que li dona una gran personalitat al treball

Gràcies a tots i fins la setmana que ve!





domingo, 17 de enero de 2016

Comencem a treballar!!/Scratch

Bé, finalment ja és hora de posar-se mans a l'obra. Comencem el trimestre tal com vam fer en el passat: formant grups de treball i pensant en què podríem treballar.

 Pel que fa als grups, en el meu cas no tinc cap problema ja que torne a fer equip amb Xavi i Mónica tal i com vam fer la darrera vegada. 

Però el canvi ve en la segona part del procés. Com ja havia comentat amb Dani(el professor) i els meus companys de treball, no em vaig quedar del tot satisfet amb el resultat obtingut en el primer trimestre. No perquè el treball no estiguera ben realitzat, sinó pel fet de que personalment no m'havia suposat cap repte poder aconseguir-lo.
Però com ja he dit, aquest trimestre és diferent. La nostra intenció és tractar de fer un Monopoly (tant de forma virtual com físicament) però donant-li alguna senya d'identitat que vaja més enllà del popular fet de comprar i vendre hotels. Aquest treball, degut a la seva dificultat, seria un projecte per a l'últim trimestre, que ens suposarà un gran repte a tots i que espere que pugam aconseguir. 

En un principi tenim pensat utilitzar l'aplicació Scratch per a programar el joc.


Ací us deixe l'enllaç per si us interessa donar-li un cop d'ull:



domingo, 10 de enero de 2016

I Pin It !!!

Després d'un període d'inactivitat degut a les vacances de Nadal (aprofite per desitjar-vos un feliç any nou) torna el moviment a aquest blog que en aquest segon trimestre tractaré d'escriure un parell d'entrades per setmana.

En aquesta, us parlaré sobre una aplicació molt interessant que vaig descobrir aquestes vacances per casualitat: Pinterest



Primerament us faré un resum sobre aquesta aplicació i després us mostraré com accedir-hi.
 El nom de Pinterest ve de la unió de dues paraules: Pin + Interest i que pot ser traduït com "enganxa interessos". Una cosa que m'ha agradat molt es que és molt visual i dinàmica. Amb ella pots reunir qualsevol imatge, pàgina web, video, blog ... que t'interesse i guardar-ho en un board o tauler que bé pot ser privat o bé el pots compartir amb la resta d'usuaris. A més, també tens la possibilitats de seguir taulers d'usuaris el contingut dels quals et semble atractiu.

Ara us donaré uns passos senzills per obtindre l'aplicació:


El primer pas és introduir el teu correu i escriure una contrasenya exclusiva per a aquesta aplicació.


                   En entrar et dona l'opció d'elegir entre diversos temes dels quals n'has triar cinc.


 Si us fixeu en la part dreta d'aquest blog em dona l'opció de Pin It (de vegades cal prémer el botó                                                      dret) per a posar-lo en algún dels meus taulers.


         Ací pots veure l'opció de crear un nou tauler. Recordeu que els podeu fer privats o públics.

Bé doncs, fins ací ha estat aquesta entrada. Espere que us hagi agradat l'aplicació i per a més informació podeu consultar les següents pàgines:

http://blogsespanol.about.com/od/red/a/Pinterest-Qu-E-Es-Y-Por-Qu-E-Usarlo.htm

https://ca.wikipedia.org/wiki/Pinterest